20 000 sammu paevas kaalulangus. Teema: jalutamine

Kõnni uhkelt ning väldi küüru. Loe edasi! Ja oma keharaskusega tehtavast trennist täiesti piisab. Lihtsalt öeldes, päevas rohkem liikumine ning vähemalt 10 sammu tegemine ei mõju kõikidele ühtemoodi. Ideaalset arvu pole, kui palju igapäevaseid samme on ideaalne, kuid Jaapani tervishoiuametnikud soovitavad eesmärgiks 10 sammu.

20 000 sammu paevas kaalulangus

Tervis Sammulugejaid tootnud ettevõtte turunduskampaania ühest elemendist on saanud tervisliku eluviisi üks läbivaid märksõnu.

Kuigi tõsiteaduslikus võtmes pole soovitusel siiani head alust, näib see täitvat oma eesmärki piisavalt hästi. Soovitus käia päevas vähemalt 10 sammu hakkas laiemalt levima Jaapani ettevõte Yamasa tõi Seadme turundamisel kasutatud reklaamlause sai populaarseks kohalike käimisklubide liikmete hulgas ja hw 2 poletada rasva sealt ülejäänud ühiskonda.

20 000 sammu paevas kaalulangus

Põhjus järele mõtlemiseks Esimene päevas tehtud sammude arvu tervisemõju hinnanud teadusartikkel ilmus Amhersti Massachusettsi ülikooli professori Catrine Tudor-Locke'i ülevaate kohaselt alles Sellest ajast saadik on sarnaste uurimuste arv jõudsalt kasvanud. Seos kindla sammude arvu ja tervisenäitajate paranemise vahel pole võrreldes teiste mõõdikutega aga endiselt sedavõrd ühene.

20 000 sammu paevas kaalulangus

Omaette probleemina nenditakse, et vähemalt koolipäevadel teevad päevas rohkem kui 10 sammu isegi ülekaalulised lapsed — seda nii Eestis kui ka mitmetes teistes lääneriikides. Seega võiksid 6—19aastased lapsed liikuda Samal ajal käib 10 sammu eesmärk esmapilgul vastu Maailma Terviseorganisatsiooni WHO soovitustele.

Nende kohaselt peaksid 18—64aastased inimesed tegema nädalas mõõdukat pingutust nõudvat aeroobset trenni v ähemalt minutit.

Piirid endokrinoloogias. Kõndimine on krooniliste haiguste ennetamisel kasulik, kuid kui mõtlete ka sellele, kas kõndides saab kaalust alla võtta, on ka vastus jah.

Selle aja jooksul jõuavad teha inimesed aga tavaliselt vaid — sammu, vanemaealised veelgi vähem. Ligikaudu — kilokalori asemel kulutataks ainult kcal. Tudor-Locke'i sõnul on vastuolu lahendamine lihtne.

20 000 sammu paevas kaalulangus

WHO soovitused lisanduvad iga päev niigi tehtavatele tegevustele. Uurimustes ongi leitud, et suurem osa päevas vähemalt 10 sammu tegevatest täiskasvanutest täidavad vähemalt enda sõnul Maailma Terviseorganisatsiooni soovituse.

20 000 sammu paevas kaalulangus

Iga päev 10 sammu eesmärgi täitmine ei pruugi olla samas vaatluslike uuringute põhjal vanemaealiste ja mõnda tõbe põdevate inimeste jaoks jätkusuutlik. Kokkuvõtlikult tekkis 10 sammu soovitus seega tühjalt kohalt.

Seda tõestavad ka järgmised 20 fakti. Eluliselt vajalik on tervisesport üle 30 aastastele, sest sellest ajast hakkab inimene kaotama lihaseid kuni kolm kilo kümne aasta jooksul. Et aastates inimese ainevahetus on aeglustunud, väheneb võime kaloreid põletada ning lihasmassi asendab peagi rasvakiht. Ürginimene kõndis vähemalt kilomeetrit päevas, tänapäeval keskmiselt 2 km. Vähene liikumine koos ebatervisliku toiduvaliku ja suitsetamisega ongi üks peamisi terviseriske.

Tudor-Locke'i hinnangul on sellel aga mõned selged eelised. Hakatuseks on seda kerge meelde jätta.

Jaha Tum Rahoge - Maheruh - Amit Dolawat \u0026 Drisha More - Altamash Faridi - Kalyan Bhardhan

Psühholoogiliselt tundub number suur ja ümmargune. Seetõttu mõjub normi täitmine motiveerivalt. Sellised eesmärgid on kasvatanud inimeste füüsilist aktiivsust mitme 20 000 sammu paevas kaalulangus kohaselt.

20 000 sammu paevas kaalulangus

Sammulugeja kasutamine kasvatab päevas tehtud sammude arvu veel — võrra.