Mis on tervislik kaalulangus 4 kuu jooksul, Kui palju võite 4 kuu jooksul kaalust alla võtta

Viimase aasta või kahe jooksul olen täheldanud, et kuigi oma toitumist pole ma eriti muutnud, on mu kehakaal pidevalt suurenenud. Lisaks saavutatakse kaalulangus loomulikul ja tervisele ohutul moel ning.

Paula RõukTerviseportaali reporter Kaalu langetamiseks tuleb normaalselt süüa, mitte nälgida ega äärmustesse kalduda.

Täiuslik toitumine, et kaotada 10kg kuus?

FOTO: Shutterstock Paljudel mõlgub ajusopis mõte kaalulangetamisest, mis võib eriti pinnale kerkida ilmade soojenedes, kui hoogustuvad dieedipidamine ja treenimine. Kaalust alla võtmine ei ole tegelikult raketiteadus — peamine reegel on süüa vähem, kui suudame kulutada energiat.

Mis on tervislik kaalulangus 4 kuu jooksul

Küll aga tuleks teada, kuidas on ohutu kaalust alla võtta ja kuidas toimida nõnda, et kaotatud kilod kohe tagasi ei koguneks. Kaalulangetamise põhitõdesid aitab lahti mõtestada Ida-Tallinna keskhaigla endokrinoloogiakeskuse õde Anna Danik, kes tegeleb iga päev toitumisprobleemidega. Kuidas mõjub kehale kiire kaalus alla võtmine? Kiire kaalulangus tähendab organismile suurt stressi.

Selle käigus rasvad ja lihasmass lõhustuvad ning tulemusena ainevahetus aeglustub. Samuti mõjub kiire kehakaalu langus negatiivselt maksa ja neeru funktsioonidele ning organism kaotab vett. Veekaoga langeb organismis elektrolüütide tase, mis võib esile kutsuda säärelihaste krampe ja südameprobleeme. Mida sagedamini erinevaid dieete pidada, seda raskem on kaalu langetada. Mitut kaotatud kilogrammi kuus võib pidada liiga kiireks kaalulangetuseks?

  • Kahjude kaalukonkurss
  • 14 asja, millest kehakaalu langetades ei räägita (aga mida siiski teada võiksid) - Anne & Stiil
  • Kaalulangus Rope rutiin
  • NHS-i valikute kaalulanguskaart
  • 10 nõuannet kuidas kiiresti kaalust alla saada — Tervisekeskus Wellness Studio Tallinnas

Kiire kaalukaotuse puhul tuleb eristada sihipärast ja spontaanset kaalulangust. Kui tegu on spontaanse kehakaalu kaotamisega, mis on rohkem kui viis protsenti inimese kehakaalust viimase poole aasta jooksul, siis tuleb oma tervise peale tõsisemalt mõtlema hakata ja põhjuse uurimises pöörduda perearsti poole. Millele viitab ootamatu kaalukaotus?

10 nõuannet kuidas kiiresti kaalust alla saada

Põhjuseid, miks inimene kaalu kaotab, on väga palju. Tavaliselt põhjustavad kiiret kehakaalukadu tõsised haigused — depressioon, diabeet, tsöliaakia, türeotoksikoos, söömishäired, pahaloomulised kasvajad, tuberkuloos, HIV, C-hepatiit, gastro-intestinaalsed haigused toitainete imendumise häired ja palju muud.

Millise tempoga kaalulangetamine oleks mõistlik? Kui tekitame energiadefitsiiti kilokalorit ööpäevas, võib oodata kehakaalu langust 0,5—1 kg nädalas. See on rasva Keto raputada kaalulangus normaalne kiirus.

Kuidas sa kaotad 8 naela ühe kuu jooksul jõusaalis või dieedisse minnes?

Intensiivsema kaalulangetamisega kaovad koos rasva põletamisega ära ka lihasmass ja veevarud. See mõjub tervisele juba halvasti. Kui inimene proovib esimest korda kehakaalu langetada, siis saavutatakse enamasti püstitatud eesmärk kiiresti. Esimesel kuul on kaalukadu on kõige intensiivsem ja võib ulatuda seitsmest kuni 15 protsendini kehakaalust. Kaalukaotuse kiirus sõltub soost, vanusest ja ainevahetuse eripäradest.

Kaalukaotusest puust ja punaseks: mida see kehale teeb ja kuidas kaotada rasva, mitte lihast?

Kuidas on võimalik kaalu langetada rasva, mitte lihase arvelt? Tuleb tarbida piisavalt valgurikast toitu: 1—1,5 grammi kehakaalu ühe kilogrammi kohta. Esmalt peaks inimene Mis on tervislik kaalulangus 4 kuu jooksul aga kindel, et ta neerufunktsioon on korras.

Mis on tervislik kaalulangus 4 kuu jooksul

Valgurikas toit soodustab kaalulangust, kuna valgu söömine vähendab söögiisu, tekitades täiskõhutunnet. Loomne toit sisaldab aga ka palju rasva, seega võiks eelistada väiksema rasvasisaldusega valguallikaid, näiteks sealiha asemel süüa kana, kalkunit. Väga oluline on kaalu langetamise ajal tegeleda füüsilise koormusega, täiskasvanute puhul vähemalt minutit nädalas.

Esialgu tuleb alustada aeroobsetest trennidest ja mõne aja pärast lisada anaeroobne treening. Kuidas mõjub kehale paastumine ning kui kaua on turvaline paastuda?

Mis on tervislik kaalulangus 4 kuu jooksul

Haiglas töötades puutun kokku patsientidega, kellele paastumist ei soovita, kuna nälg võib tervislikku seisundit halvendada. Siiski peetakse paastumist ammu viisiks, millega puhastada organismi ja meelt ning langetada kaalu. Samas on piibliski kirjas, et paastuda võivad ainult terved inimesed.

Video: Breaking2 | Documentary Special 2021, Mai

See tähendab, et kui inimene otsustab paastuda, peab ta olema täiesti kindel oma tervises. Rasedad, imetavad emad, lapsed ja haiged ei tohi paastuda. Kaalu langetamise seisukohast ei ole paastumine efektiivne, kuna sel ajal ei saada piisavalt makro-ja mikrotoitaineid, mis on tervisele halb.

Kuidas kiiresti kaalust alla võtta? Küsimus, kuidas kaalust alla saada on muutunud igapäevaseks teemaks.

Puudus võib tulla B1- ja K-vitamiinist, magneesiumist ja kaltsiumist. Tüüpiline on ka, et paastumise järel tuleb kehakaal kiiresti tagasi.

Mis on tervislik kaalulangus 4 kuu jooksul

Kuidas taastuda suuremast kaalulangusest ja mida teha, et kaotatud kilod tagasi ei tuleks? Taastumise aeg on väga individuaalne ja võib varieeruda kahest nädalast kuue kuuni. Kõige rohkem sõltub see inimese kaloraažist dieedi ajal, dieedi kestusest, algsest kaalust ja kehakaalu kaost.

Tee läbi organismi puhastus ehk detoks dieet.

Kui inimene peab dieeti, mille jooksul oli saadud energiahulk väiksem kui põhiainevahetuseks vajalik, vajaks ta sel ajal lisaks vitamiine ja mineraalaineid. Taastumiseks tuleb tasapisi suurendada igapäevast kaloraaži — kcal võrra ööpäevas, järgides endiselt tervisliku toitumise põhimõtteid. Näiteks põhitoidukordade kõrvale lisada üks puuvili, tõsta kahe supilusika võrra täisterakruupide kogust või salatisse panna rohkem oliivõli.

Taastumise ajal on väga oluline jälgida kehakaalu.

How To Get Paid $123,936 DOING NO Work On Autopilot (EASY) - WORLDWIDE (Make Money Online)

Taastumise ajal jääb inimene mõneks ajaks energiadefitsiiti. Kui kaal on stabiliseerunud, võib kaloraaži suurendada. Samas näen oma praktikas inimesi, kes ei saa kaloraaži tõsta, kuna kaalu kipub juurde tulema. Kahjuks sõltub väga palju ainevahetusest, mis ei allu meie tahtele ja teoreetiliste teadmistele.