24 h rasva poletamine. Lihtne viis, kuidas kerge trenni käigus rohkem rasva põletada - Anne & Stiil

Õunamahla asemel õuna järele sirutamine on parem nii kalorsuse kui ainevahetuse ergutamise mõttes. Öösel sinu insuliini tundlikus alaneb, see tähendab, et keha peaks süsivesikute kasutamiseks eritama ekstra rohkem insuliini. Raskusvestid või jalgade ja käte jaoks mõeldud lisaraskused aitavad kõndimise ajal kaloreid põletada kaheksa protsenti rohkem. Intensiivse trenni käigus saab keha energiat esmalt süsivesikutest. Ära kuula jooksmise või kõndimise ajal klassikalist muusikat, kui tahad kaalus alla võtta. Söö rohkem valke Selleks, et rohkem rasva põletada, ära jälgi nii väga kalorite hulka kui valkude osakaalu toidus.

24 h rasva poletamine

Lihtne viis, kuidas kerge trenni käigus rohkem rasva põletada Rasva põletamine ja kalorite põletamine on erinevad asjad. Esimesena kasutab organism trenni käigus ära süsivesikud, sest neist saab keha kõige kiiremini energiat.

Keha jaoks on sealt energia kättesaamine trenni ajal hoopis raskem, selleks peab ainevahetus tõesti väga korralikult töötama. Fitnessiteooria kohaselt põletab organism rasva kõige efektiivsemalt madala intensiivsusega treeningu käigus, sest sel moel annad sa kehale enam aega, et ladustatud rasvadeni jõuda, neid töödelda ja põletada.

Registreeru

Intensiivse trenni käigus saab keha energiat esmalt süsivesikutest. Kõike seda teades — kuidas energia tarbimine ja trenn omavahel kokku sobitada?

24 h rasva poletamine

Hiljutine, ajakirjas American Journal of Physiology ilmunud uuring võrdles kümne ülekaalulise, kuid üldiselt terve mehe söömisharjumusi: ühed sõid enne madala intensiivsusega treeningut hommikusööki ja teised jätsid selle vahele. Teadlased tuvastasid, et kilokalorit sisaldava hommikuse lisaeine söömine kaks tundi enne kerget trenni milleks oli tund kõndimist aitas põletada pisut rohkem kaloreid, kuid söögikorra vahelejätmise korral põletas keha rohkem rasva.

Teadurid tegid selgeks, mis aitab põletada treeningu ajal rohkem rasva FOTO: Shutterstock Granada ülikooli UGR füsioloogiaosakonna teadlased tegid kindlaks, et pool tundi enne aeroobset treeningut tarbitud kofeiin suurendab oluliselt rasvade põletamise määra. Samuti leidsid nad, et kui treenitakse pärastlõunal, on kofeiini mõju märgatavam kui hommikul. Uuringus, mis avaldati ajakirjas Journal of the International Society of Sports Nutritionsoovisid teadlased välja selgitada, kas kofeiin — üks kõige sagedamini tarbitavaid aineid sporditegevuse parandamiseks — suurendab tegelikult rasva oksüdeerumist ehk «põletamist» treeningu ajal.

Nende organism, kes sõid hommikusööki, ei suutnud kohe juba ladestunud rasvade kallale asuda. Kuid on veel üks huvitav asjaolu. Trennieelne mittesöömine aktiveeris rasvarakkudes geenid, mis on seotud tervislikuma ainevahetusega, trennieelne söömine seda aga ei teinud. Uuring viitab, et ilma söömata trenni tegemine võib olla kasulikum, kui soovid rasvkoest vabaneda ning see võib ka pikemaajalises perspektiivis tervisele kasuks tulla.

24 h rasva poletamine

Olgu rõhutatud, et uuring oli väikesemahuline ainult kümme inimest ja vaatles pelgalt hommikust trenni. Kui sa aga pead kindlasti enne trenni sööma ega suuda tühja kõhuga treeningul higistada, siis tuleks 24 h rasva poletamine mõningaid nõuandeid järgida.

24 h rasva poletamine

Kuna organism kasutab rasva energiaallikana madala intensiivsusega treeningu ajal, siis on lihtsaimaks viisiks energiat saada süüa enne trenni rasvast toitu. Sobilikud on tervislikud rasvad, näiteks avokaado või munad või või kookosõliga.

Ka pähklid on väga head rasvaallikad või siis pähklivõi ja banaanid.

24 h rasva poletamine

Allikas: Delish.